Idun Storrud – Κεραμικά

Posted · Add Comment

Η τέχνη σαν χειρονομία και όχι σαν αντικείμενο.

Αυτό νιώθει ο θεατής βλέποντας τα κεραμικά της Νορβηγίδας κεραμίστριας Idun Lisbet Storrud , της οποίας η ατομική έκθεση εγκαινιάζεται στην Chili Αrt Gallery, την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011.

Ο κόσμος έχει συνηθίσει στις «γυαλιστερές» επιφάνειες, στα θερμά φανταχτερά χρώματα, στην τυποποιημένη διάπλαση της φόρμας , όταν σκέφτεται την κεραμική τέχνη.Όμως η κεραμική δουλειά της Idun Lisbet κατάργησε το είδωλο της παραστατικής τέχνης. Συνέθεσε σε ασπρόμαυρη εικόνα την κλίμακα του χρώματος κι έκανε έτσι πιο οξυδερκή το στοχαστικό αίσθημα και την ψυχική λειτουργία του θεατή. Επιχείρησε να αποκαλύψει το γνήσιο αίσθημα που κουβαλούν τα αντικείμενα, φορτισμένα και ευαισθητοποιημένα από το αίσθημα του νου και της ψυχικής λειτουργίας του ανθρώπου.

Μεγάλη γκάμα διαστάσεων έχουν τα κεραμικά της, που περιλαμβάνονται στην έκθεσή της αυτή. Μνημειακές διαστάσεις έως και μικρές «εσωτερικής» καταναλώσης, διάσπαρτες μέσα στο χώρο της γκαλέρι, σαν μία νέα ανθρώπινη γεωγραφία που όμως εμπεριέχει ένα σχέδιο ανατροπής των στερεότυπων εικόνων του κόσμου μας.

Η έκθεσή της θα διαρκέσει έως και το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011.

Επιμέλεια έκθεσης Τζέννυ Τσουμπρή

 

Aκολουθεί κείμενο της καλλιτέχνιδας σχετικά με την δουλειά της :

«Εργάζομαι με τα κεραμικά και την πορσελάνη. Και οι δύο τύποι αργίλων τοποθετούνται στους 1260 βαθμούς Κελσίου και δίνουν στο υλικό μεγάλη τεχνική αντοχή και επίσης το καθιστούν αδιάβροχο. Επιπροσθέτως τα βερνικώνω, άλλοτε ως μέρος της διακόσμησης κι άλλοτε για πρακτικούς λόγους. Μερικές φορές τα αφήνω χωρίς επιπλέον υάλωμα εξωτερικά. Αντ’ αυτού γυαλίζω την επιφάνεια με μια λεία πέτρα, ενόσω το αντικείμενο είναι ακόμα υγρό. Αυτό παρέχει μια επιφάνεια λιγότερο γυαλιστερή που είναι επίσης ευχάριστη στο άγγιγμα.

Σχεδόν όλη η κεραμική μου διαμορφώνεται στη ρόδα του αγγειοπλάστη, που στόχο έχει να «λειτουργήσουν» ως χρηστικά αντικείμενα, ως δοχεία ή κύπελλα.

Τα «κόβω», τα «λυγίζω» προκειμένου να δοθεί μια καλύτερη λειτουργία ή μια πιο ενδιαφέρουσα μορφή. Άλλες φορές χρησιμοποιώ αυτές τις κλασσικές μορφές ως βάση για τις ασπρόμαυρες διακοσμήσεις μου. Αυτές οι διακοσμήσεις επιτυγχάνονται χρησιμοποιώντας πατρόν από χαρτί το οποίο υγραίνω και επικολλώ στο νωπό κεραμικό. Εφαρμόζω μαύρο χρώμα σε ολόκληρη τη φόρμα και μετά αφού αφαιρέσω τα πατρόν εμφανίζεται το άσπρο χρώμα του αργίλου. Μερικές φορές υπογραμμίζω τις μορφές με σκιάσεις.

Τα διακοσμητικά μου στοιχεία είναι είτε ένα επαναλαμβανόμενο σχέδιο, είτε μια σύνθεση. Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για μία τεκταινόμενη διαδικασία γύρω από το βάζο ή το πιάτο. Η έμπνευση προέρχεται κυρίως από αυτή την ίδια τη διαδικασία.

Αρχίζω με ένα σχέδιο τυχαία Το γυρίζω, το κόβω, προσπαθώ να το συνδυάσω με άλλες μορφές, έως ότου εμφανίσθεί κάτι που με ενδιαφέρει. Τότε μπορώ να αρχίσω να επικολλώ τα σχέδια στη μορφή. Σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας βλέπω συχνά τη δυνατότητα χρήσης τους και σε μελλοντικά κομμάτια της κεραμικής και με αυτόν τον τρόπο συνεχίζεται η διεργασία.

Εάν μπορώ να δημιουργήσω κάτι που είναι απροσδόκητο αλλά συγχρόνως και προφανές, τότε ξέρω ότι είμαι στο σωστό δρόμο.»

IDUN LISBET STORRUD

 

Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Νορβηγικής Πρεσβείας και του Νορβηγικού Ινστιτούτου στην Αθήνα. 

http://www.norway.gr/News_and_events/Events/Norwegian-ceramics-at-Chili-Art-Gallery-in-Athens/ 

http://www.athinorama.gr/daylife/data/events/?id=10009366

Previous Image
Next Image

info heading

info content