ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΕΠΑΣ “εκ των έσω”

Posted · Add Comment

Η Chili Art Gallery παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του Θοδωρή Κέπα “εκ των έσω” σε 40 έργα δουλεμένα με λάδι σε καμβά.
Μια εσωτερική αφήγηση της εικονοποιημένης περιπέτειας του σημερινού μεταμοντέρνου ανθρώπου, ειπωμένη από διαφορετικά πρόσωπα-σύμβολα.
Ο Μύθος και η Διάψευση συνομιλούν μέσα από τη φόρμα, τη ματιέρα και τις έντονες εικαστικές χρωματικές ενότητες δημιουργώντας επάλληλες δυναμικές μορφές.

Ο εξπρεσιονιστικός πριμιτιβισμός του Θοδωρή Κέπα
Ο Θοδωρής Κέπας παντελώς άγνωστος αλλά όχι περιθωριακός ζωγράφος, ούτε καν απόφοιτος μιας σχολής καλών τεχνών, καταπιάνεται με την ερμηνεία των αισθημάτων και των εντυπώσεων σαν να προσπαθεί να μας αποδείξει, ότι και το πιο τετριμμένο των ανθρώπινων σχέσεων διαθέτει μια απρόβλεπτη διάσταση. Και επειδή στην ερμηνεία των εντυπώσεων, η αντικειμενική περιγραφή υποβαθμίζεται έναντι της εκφραστικής χειρονομίας, ο Κέπας επιδίδεται σ ένα είδος εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής όπου η ατομική ιδιορρυθμία παραμορφώνεται και η ανθρώπινη συμπεριφορά αποκτά διονυσιακή θεατρικότητα. Η ψυχική διάθεση μεταμορφώνει τα πρόσωπα σε προσωπεία και η εξπρεσιονιστική χειρονομία του ζωγράφου σε συμπαγείς φόρμες χωρίς φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά. Ένας πόλεμος χρωμάτων στο πεδίο μάχης του τελάρου αποκλείουν κάθε περιγραφικό σχέδιο. Η φόρμα κτίζεται με χρωματικές πάστες, με συνεχή σβησίματα και αναμίξεις του ενός χρώματος στο άλλο με τρόπο, ώστε ακόμη και η χρωματική λάσπη να είναι στην ουσία εικαστικά σημεία, που τα ερμηνεύουμε ως σύμβολα συναισθηματικών εκρήξεων. Στην πορεία του, ο Κέπας συναντιέται με τον δραματικό εξπρεσιονισμό του Oscar Kokoschka, την απελπισμένη τραγικότητα του Edvard Munch, την ωμή σκληρότητα του Jean Dubuffet, τις νεκρικές μάσκες του Jean Fautrier για να μας δείξει, ότι μια αληθινή εμπειρία μετριέται με την ένταση που τη διοχετεύει ο καλλιτέχνης στο κοινό. Στη ψηφιακή αναισθησία υπάρχει το υποκατάστατο των συναισθημάτων του ζωγράφου που δεν περιγράφει καταστάσεις αλλά μας υποχρεώνει να αντιληφθούμε τις εντάσεις τους: την ένταση του νοσηρού, του τρομακτικού, του γελοίου, του άσχημου, του βλακώδους και του κτηνώδους, χαρακτηριστικά που περιγράφουν έμμεσα μια εκδοχή της περιόδου που περνά σήμερα η ανθρωπότητα. Οι οξυδερκείς οπτικές παρατηρήσεις του Κέπα, που εκφράζουν στο συμβολικό επίπεδο τη συναισθηματική προσπάθεια του ανθρώπου να συμβιώσει με την παράνοια της καθημερινότητας, καθιστούν κάθε πίνακά του, μια ξεχωριστή μαρτυρία αγωνίας και αμφιβολίας. Χωρίς ενδοιασμούς για την ποιητική ποιότητα και την εκφραστική δύναμη της ζωγραφικής του, έχουμε κάθε λόγο υπομονετικά να περιμένουμε τη συνέχεια.
Γιάννης Κολοκοτρώνης
Αν. Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Δ.Π.Θ.

Ο Θοδωρής Κέπας σπούδασε ζωγραφική για 11 χρόνια με δάσκαλο το ζωγράφο Δημήτρη Μανίνη. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου για τον Πολιτισμό ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ.
Είναι μέλος της UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών.

Συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις:
2008 Χώρος Τέχνης Περίακτοι, Αθήνα
2009 Κέντρο Εφαρμοσμένων και Εικαστικών Τεχνών, Παλλήνη
2009 Συνοδευτική έκθεση σπουδαστών στην ατομική του Δ. Μανίνη – Biennale Βενετία
2011 Ζάππειο Μέγαρο, Αθήνα
2012 Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα
2012 Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος, Αθήνα
2012 The Affordable Art Fair- Σιάτλ – Η.Π.Α
2013 Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, Αθήνα
2014 Μέγαρο Υπατία, Αθήνα
2015 Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
2015 Ομάδα Ante Portas, Chili Art Gallery, Αθήνα

Ωρες λειτουργίας : Δευτέρα έως Παρασκευή 10:30 – 19:30, Σάββατο 12:00 – 16:00, Κυριακή κλειστά.

Previous Image
Next Image

info heading

info content